En gave til en storebror

Hvad er det lige, man giver i gave til en kommende storebror? Nu når man også gerne vil give noget hjemmelavet. Jeg kan hæklet bamser til storesøstre, som er faldet i rigtig god jord, men hvad er det lige storebror skal have!?

Det var her, jeg kom i tanke om risposer eller ærteposer. Nu har jeg fået syet nogle, og jeg synes, de er blevet ret fine. Så er jeg spændt på, om de kan bruges…

IMG_3201a

Jeg har broderet bogstaver på med symaskinen. Jeg synes, det er så sjovt at sy ‘ud i det fri’ uden af skulle følge nogen kant eller linje. Og det neongule sytråd giver en ret god effekt!

IMG_3200

Risposen måler 10×10 cm.

Jeg klippede kvadrater på 11×11 cm. Derefter syede jeg bogstaverne på i fri hånd på maskinen med forskellig farve sytråd. Dernæst syede jeg kvadraterne sammen næsten hele vejen rundt med en kort stinglængde og zig-zagede efterfølgende.

Jeg kom ca. 50 g grødris i hver pose.

Skriv et svar

