Styr på høretelefonerne!?

Hvad gør man lige med de der høretelefoner? Jeg har dem for det meste med mig, da jeg bruger dem i bilen. Så skal de enten ligge løst i tasken og blive viklet ind i alt muligt eller pakkes i den indviklede indpakning, som de kom i… Nej, høretelefoner skal være nemme at tage op af tasken, så de hurtigt kan komme i ørerne!

IMG_1265

Det, du skal bruge, er blot:
1 stykke filt
1 stort, bredt drikkeglas
saks
broderigarn
1 nål med spids

IMG_1250

Find et glas i passende størrelse. Mit glas målte 9 cm i diameter.

IMG_1251

Tegn rundt om glasset med kulepen og klip 2 ens cirkelformede stykker filt. Klip den ene cirkel over på midten.

IMG_1252

Sy med stikkesting i hånden hele vejen rundt og vupti – du er færdig!

IMG_1267

5 thoughts on “Styr på høretelefonerne!?

  1. Sine Smed

    Hvor er det en fin og enkel vejledning. Det kunne være at jeg en dag skulle kaste mig ud i det projekt. Har alle materialerne herhjemme.

    Svar
  2. Ingemaje Lange

    Din ide er virkelig smart. Og enkel. Har købt filt i dag men synes det virker tyndere end dit. Er dit mon særligt tykt? Mit er almindelig filt fra en stofforretning…

    Svar
    1. Maren Post author

      Tak, Ingemaje 🙂
      Jeg har lige målt filten, og det måler ca. 4 mm i tykkelsen, så ja – det er tykkere end normalt. Men jeg vil tro, du godt kan bruge en tyndere udgave.
      Jeg kan desværre ikke fortælle dig, hvor jeg har købt filten, da det var en rest fra min mors gemmer…

      Svar

Skriv et svar

