Hæklet pung

Den anden dag faldt jeg over denne flotte hækleteknik. Dette måtte jeg bare prøve!

2013-04-21T17-03-42_0

Det er faktisk ikke engang så svært. Kan man hækle stangmasker, kan man også hækle dette mønster, som på engelsk kaldes ‘Basket Weave’. Skulle man have lyst at prøve, kan man se denne lille film på YouTube.
Vær opmærksom på at filmen består af to dele. Sid klar med hæklenål og garn.

2013-04-21T17-04-29_0

Til denne firkant slog jeg 44 luftmasker + 1 kantmaske + 2 luftmasker til at vende med. Jeg hæklede på hæklenål nr. 2,5 med almindelig bomuldsgarn. Derefter hæklede jeg en række stangmasker. På filmen kan du se hvordan, du skal fortsætte.

Men hvad skulle det så blive til…
Jeg valgte at sy en lynlås i og derefter et pyntebånd på til at skjule hæklekanten. Dernæst fandt jeg en aflagt skjorte, som jeg ikke har kunnet nænne at smide ud, da jeg syntes, stoffet var så fint. Det syede jeg i som foer. Så syede jeg siderne sammen på symaskinen og satte en lille firkant i enden af lynlåsen som afslutning.

2013-04-21T17-03-42_1

2013-04-21T17-03-42_2

Lige nu går jeg og overvejer, om man skulle give sig i kast med et babytæppe med denne fine hækleteknik. Det tror jeg kunne blive ret flot…

Reklamer

2 thoughts on “Hæklet pung

  1. Christina

    Hvordan bar du dig ad med at sy lås og for i?? Jeg er total sy-begynder. Men den er bare SÅ fin!

    Mvh. Christina

    Svar
    1. Maren Post author

      Tusind tak, Christina!
      Først syede jeg det hæklede stykke på lynlåsen, dvs. det hæklede stykkes vrangside mod lynlåsens retside. Derefter syede jeg foeret i på bagsiden af lynlåsen. Til sidst syede jeg båndet på ydersiden. Du kan også se indlægget ‘Tasken på armen’ – her er et link til, hvordan man syer lynlås og foer i en taske. Håber det kan hjælpe dig på vej!
      /Maren

      Svar

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )