Hæklet suttesnor med pyntebånd

2013-04-15T15-00-05_16

Du skal bruge:
Hæklenål nr. 3
2 forskellige farver bomuldsgarn
Selespænde 25 mm
Pyntebånd

2013-04-15T15-13-03_0

Lav 50 luftmasker på hæklenål nr. 3.
Lav 1 ekstra luftmaske til at vende med, dvs. 51 luftmasker.
Hop en luftmaske over, så du starter i nr. 2 luftmaske fra nålen. Hækl fastmasker i alle 50 luftmasker. Slut af med at hækle 2 fastmasker i sidste luftmaske.

2013-04-15T15-00-05_2

Du skal nu hækle rundt. Start med at hækle 2 fastmasker i første luftmaske. Slut rækken af med at hækle 2 fastmasker i sidste luftmaske. Du har nu hæklet den 1. omgang.

2013-04-15T15-00-05_3

2. omgang:
Start med at hækle 1 luftmaske. Hækl 2 fastmasker i 1. fastmaske. Hækl derefter 1 fastmaske i de næste fastmasker, indtil du når næste runding.

2013-04-15T15-00-05_4

Der er 3 fastmasker rundt i rundingen (se billede over). Hækl 2 fastmasker i den 1. fastmaske, 1 fastmaske i 2. fastmaske og 2 fastmasker i 3. fastmaske. Du har nu hæklet rundingen.
Fortsæt med at hækle 1 fastmaske i hver fastmaske. Slut af med at hækle 2 fastmasker i 2. sidste maske og 1 fastmaske i sidste maske. Du har nu hæklet 2. omgang.

2013-04-15T15-00-05_5

3. omgang:
Skift farve.

2013-04-15T15-00-05_6

Start med at lave en luftmaske. Hækl dernæst 2 fastmasker i 1. fastmaske. Fortsæt som de øvrige omgange med at hækle 1 fastmaske i hver fastmaske, indtil du kommer til rundingen.

2013-04-15T15-00-05_7

Rundingen består af 4 fastmasker (se billede over). I den første af de 4 fastmasker hækles 2 fastmasker. I nummer 2 hækles 1 fastmaske.

2013-04-15T15-00-05_8

Nu skal ringen hækles, som skal trækkes over suttens ring. Dvs. der hækles 15 luftmasker.
Derefter hækles 1 fastmaske i 3. fastmaske (ud af de 4 fastmaske i rundingen) og 2 fastmasker i 4. fastmaske. Du er nu færdig med at hækle rundingen og ringen.

2013-04-15T15-00-05_10

Hækl 1 fastmaske i hver fastmaske, indtil der er 2 fastmaske tilbage. Hækl 2 fastmasker i 2. sidste fastmaske og 1 i sidste fastmaske. Saml den yderste kant med en kædemaske og klip snoren.

2013-04-15T15-00-05_11

2013-04-15T15-00-05_12

Nu hæftes alle ender undtagen den orange snor i modsatte ende af luftmaskeringen, da den bruges til at sy selespændet fast med.

2013-04-15T15-00-05_13

Klip et stykke bånd i passende længde med plads til ombuk.
Sæt det fast med nåle. Jeg sætter nålene på langs, da jeg synes, det holder bedre på det smalle bånd. Sy båndet fast på symaskinen. Nu mangler du kun at sy selespændet på.

2013-04-15T15-00-05_14

Advertisements

2 thoughts on “Hæklet suttesnor med pyntebånd

  1. Pingback: Hæklet mobiletui | Husbestyrerinden

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )